Het mooie weer is begonnen!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kim Veneklaas - WaarBenJij.nu Het mooie weer is begonnen!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Kim Veneklaas - WaarBenJij.nu

Het mooie weer is begonnen!!

Door: Kim Veneklaas

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Maart 2017 | Spanje, Barcelona

Hoihoi allemaal! Het is weer tijd voor een nieuw verslag!!

Week 6:
Deze week begon echt met heel slecht weer! Alleen maar regen en regen, ja jullie hebben dat in Nederland heel veel, maar hier zijn we dat gewoon niet gewend. Lekker klagen dus.. De stage week was gewoon weer begonnen als normaal. En wauw wat geniet ik er van!! Ik vind het zo heerlijk dat ik niet meer aan school hoef te denken (op de opdrachten die we mee gekregen hebben na dan) en gewoon lekker kan werken. Ik moet ook zeggen dat ik er ook gewoon echt heerlijk in zit. Ik weet precies wat ik moet doen en wat mijn taken zijn, ook het contact met de kinderen gaat het super goed. De vorige keer kreeg ik de vraag hoe het met de communicatie gaat tussen mij als begeleider en de kinderen. Nou dit gaat echt heel goed vind ik zelf. De kinderen praten allemaal ook Engels en snappen het goed. Op het begin waren de kinderen natuurlijk nog een beetje aan het aftasten bij mij, maar nu gaat het echt heel goed en heb ik eigenlijk met elk kindje wel goed contact. Ik moet zeggen dat ik er gelukkig nooit echt moeite mee heb om snel contact te krijgen met kinderen en een goede band op te bouwen, maar zo snel als dat het hier ging had ik niet verwacht. Ik denk trouwens ook dat het een groot voordeel is dat ik er echt 5 dagen in de week ben, zo is het dus ook telkens hetzelfde voor de kinderen.
Deze week maakte ik zoals gewoonlijk weer lekker mijn avondwandelingen, nou zo zie je nog eens wat. Ik kwam in een keer bij 2 hoge torens met allemaal fonteinen, dus ik ging kijken, wat een mensen! Bleek er een fonteinenshow te zijn, echt super leuk met muziek en dan 1 grote fontein. In het weekend zijn we naar El Carmel geweest, hier zijn de bunkers van Barcelona te vinden. Je hebt daar uitzicht over de hele stad. We gingen halverwege de middag zodat we alle tijd hadden om er van te genieten, nou het duurde even voordat we konden genieten hoor.. Pfoe wat moesten we daar toch een gigantische bult beklimmen om naar boven te komen. Gelukkig vergeet je dat allemaal wanneer je eenmaal boven bent en echt prachtig uitzicht hebt over de hele stad. Die zondag kwam onze lerares Els vanuit Nederland bij ons aan om een stagebezoek te brengen. Ze was samen met haar collega uit Doetinchem zodat ze in die week ook naar Madrid konden om de studenten uit Doetinchem te bezoeken. Aangezien mijn medicijnendosering voor mijn hoofd verhoogd is en ik ontzettend last had van mijn allergie had Els medicijnen voor mij meegenomen en hebben we meteen de zondag wat gedronken met Els. Ze had voor ons een pak hagelslag meegenomen en voor ons allemaal een zakje drop, we waren zo blij als kleine kindjes!! Wauw weer lekker hagelslag, in één woord GENIETEN!

Week 7:
Een nieuwe week, en wel de week van het carnaval!! Tijd voor een feestje dus, maar eerst gewoon lekker een weekje stage lopen. Dinsdags is Els bij mij op stage geweest voor een stagegesprek. We hebben eerst gewoon een gesprek gehad zoals dat in Nederland ook gaat, dus dan moet je denken aan hoe doe je het? Hoe vindt je het? Heb je nog leerdoelen? etc. Na de tijd werd er een kijkje genomen bij ons op de groep en kon Els op de bank zitten om te kijken hoe het echt gaat. Op woensdag zijn Els en haar collega door getrokken naar Madrid om de andere studenten te bezoeken. Toch was het wel weer even fijn om bekende mensen om je heen te hebben hoor! Aangezien het voor mij nu nog een dikke maand duurt voordat voor mij de eerste komt. De donderdag en vrijdag vond ik heel leuk want je mocht verkleed, dus dat doen we natuurlijk. Ik heb mezelf in een giraffe pak gestopt en heb 2 dagen giraffe gespeeld. verder was de week heel rustig alleen moest Noor onverwachts wel een paar daagjes terug naar Nederland. Dus ja hoe ga je het dan doen? in principe zijn alleen Noor en Nadia er, in de ochtend is Sarah (de bazin) er meestal tot een uur of 10 en dan heb je Sanna en mij nog, maar Sanna was er ook niet want die ging terug naar Finland voor ik dacht 3 weken. Een beetje spannend allemaal dus, maar we gingen er voor! Gelukkig heeft Sarah ons heel veel geholpen en kwam zij om ons op de drukke momenten te helpen. Voordat Noor weg ging kreeg ik natuurlijk allemaal tips en pep talkjes van haar wat ik erg fijn en vertrouwend vond. Dat gaf mij nog meer de moed om er vol voor te gaan en om mij te kunnen bewijzen. We hadden de vrijdag echt heel goed doorgebracht en toen was het eindelijk tijd om uit te kijken naar een heel leuk feestje, carnaval! Mandy, een meisje die vorig jaar stage gelopen heeft bij The Playhouse was in Barcelona dat weekend en Nadia had aan mij voorgesteld om samen wat te gaan drinken met zijn 3'en. Nou dit was gewoon echt super gezellig! We hebben wat gedronken en gegeten samen en zijn blijven zitten tot in de late uurtjes. En dat op donderdag, vrijdag en zaterdag avond. Terwijl op zondag ochtend mijn wekker om 9 uur ging want het was de dag om carnaval te vieren in Sitges. De bus vertrok al om 10.15 uur in de ochtend dus dat was mooi op tijd. Wij gingen als indianen verkleed. We gingen carnaval vieren in Sitges, dit is een plaats dat 45 minuten rijden is en aan het strand ligt. Hier wordt carnaval ieder jaar heel groots gevierd. We gingen vanuit Erasmus, dus dat houd eigenlijk in dat het 1 grote groep studenten zijn die daar mee gaan. Volgens mij waren er 5 of 6 bussen waar we mee gingen en iedereen had een eigen nummer bus en een kleur bandje voor de bus.

Rond 1 uur begon er een kinderparade, dit is eigenlijk gewoon een grote optocht met heeel veel confetti, muziek, wagens en kinderen. Was echt heel leuk om te zien. Daarna hadden we vrije tijd tot 8 uur, dan begon de grote parade. We hebben dus heerlijk op een terras gezeten, op het strand gelegen om even een dutje te doen. Aan het einde van de middag hebben we Nadia en Mandy opgezocht want zij waren daar namelijk ook. Toen hebben we eerst gezellig op een terras gezeten en daarna zijn we gaan eten. Heel grappig want we hadden niet door dat we in een Nederlands cafe zaten, we zagen ineens frikandellen op de kaart staan. En jawel hoor, na 2 maanden heb ik eindelijk weer heerlijk een frikandel speciaal gegeten met een lekker patatje! Alweer genieten was dit dus! Daarna zijn wij naar de parade wezen kijken, wat veel mensen zeg, maar wauw wat gaaf! Echt elk persoon die mee deed aan de parade had alleen maar een lach van oor tot oor en danste alsof het leven er vanaf hing, niks was te gek en iedereen was vrolijk. Als je zelf even niet danste of bewoog werd je al bijna weer aangetikt door iemand dat je lekker moest genieten en bewegen. Echt een super feest, daarna zijn we naar een club gegaan en om 1 uur in de nacht moesten we weer bij de bussen zijn om terug naar huis te gaan. Het was dus een hele lange dag maar het was het waard. Eenmaal thuis gekomen zijn Tess en ik meteen ons bed in gedoken want wij 2 moesten de maandag gewoon stage lopen.

Week 8:
De week was anders als anders omdat Noor er niet was, maar ik vind echt dat we het heel goed opgepakt hebben. Goed samengewerkt en heel veel overlegd. Sarah was er iedere dag om ons te helpen op de momenten wanneer dat nodig was. Wederom weer echt een super week gedraaid. Vrijdag was er een paarden parade in Gracia, dit is de omgeving waar ik met mijn stage in zit. Dus ik ging samen met Nadia en 6 kinderen op een trip om naar de parade te kijken. Met de kar waar 4 á 5 kinderen in kunnen en 1 aan de hand gingen we naar boven om te kijken. Ook dit was weer super leuk, er waren allemaal paarden en drummers en er was heel veel snoep. Er werd allemaal snoep gegooid en heel de kar inclusief onszelf zat vol met snoep. Wel een nadeel voor de schoenen want ook die zaten helemaal onder het vertrapte snoep. Wederom weer een hele leuke ervaring. Het weekend was lekker rustig. We hebben niet veel gedaan, zaterdag hebben we de middag lekker op het strand gelegen op ons handdoekje. Zondag hebben we wat gedronken en gegeten met twee meiden uit Nederland die hier vorig jaar stage gelopen hebben. Maartje kende ik nog van de basisschool want die heeft bij mij in de klas gezeten. Tess kende Maartje ook dus toen hebben we gezellig wat gedaan met ons allen.

Nu zitten we al weer in week 9, de tijd vliegt echt voor bij. Maar echt wat een genieten doe ik hier, het weer begint nu ook heerlijk te worden. Gisteren was het 23 graden en de vooruitzichten zijn ook dat het rond de 20 graden blijft. Heerlijk!!

Alleen met dat ik dit typ ontstaan er een probleempje, ofja eigenlijk een heel groot probleem. Ik heb al een paar keer gehad dat mijn bed wat vochtig was als ik er 's avonds in ging liggen. Ik kon geen oorzaak vinden dus ging er maar vanuit dat ik gewoon een vochtige kamer had. Nu ik dit aan het typen was vielen er ineens druppels naast mij op het bed. Ik kijk naar boven. Allemaal waterdruppels op het plafond waar een dikke scheur in zit. Nou lekker dan, een dikke lekkage dus... Contacten met de huisbaas en afwachten wat er aan gaat gebeuren.

Allemaal weer een hele fijne week en veel liefs vanuit het prachtige Barelona:) Xxx

  • 08 Maart 2017 - 13:22

    Jannie Kaasjager:

    Ha die kim weer heerlijk genoten van je verslag voor jou geweldig dit mee te maken ik wil wel een weekje mee lopen achter de rollator,dat is weer eens wat anders, zeg nog een fijne tijd daar,wanneer komen
    je ouders ,wordt het helemaal gezellig heel veel groeten uit de achterhoek geen fijn weer hier regen regen en nog eens regen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 02 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1458
Totaal aantal bezoekers 90993

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 27 Mei 2017

Stage in Barcelona

Landen bezocht: